Leigh Bardugoová: Vrania šestka

Autor/ka: Leigh Bardugoová
Názov diela: Vrania šestka
Séria: Vrania šestka

Svet je v ohrození, pretože sa ním začala šíriť látka, ktorá znásobuje magickú silu gríš. Tie sa tak zo sluhov stávajú mocnými zbraňami v rukách bohatých, ktorí by to chceli využiť vo svoj prospech. Preto to treba zastaviť. Jediný, kto to môže zvládnuť je Kaz Brekker. Najlepší zlodej a podvodník široko ďaleko. Spolu s ďalšími, ktorých nalákal na poriadne tučnú odmenu, sa vydávajú na nemožnú a neistú misiu, ktorá im môže priniesť nielen peniaze, ale aj slobodu.

Hneď na úvod sa priznám, že sériu Griša som nečítala. No vôbec mi to nevadilo. Možno aj vďaka tomu som si knihu skvele užila, pretože som absolútne netušila, čo ma čaká. A ako sledujem porovnania oboch sérií, táto je, zdá sa, aj tak oveľa lepšia.

Leigh Bardugoová vytvorila naozaj úžasné postavy. Také, s ktorými budete prežívať každú jednu chvíľu v napätí a s očakávaním toho, čo sa bude diať ďalej. Také, o ktoré sa budete báť, budete im fandiť alebo si trieskať hlavu o stenu, keď sa znova zachovajú hlúpo. Autorka ich vytvorila tak do detailov, že budete mať pocit, že čítate o skutočných ľuďoch, ktorí majú svoje vlastné osudy, minulosť, túžby, chyby, no aj silné stránky. Nikto nie je len do počtu, každému venuje svoju pozornosť a to sa mi na tom páčilo najviac.

Autorka všetko porcuje postupne. Postupne odhaľuje tajomstvá, úmysly, úskoky. Akoby stále viac a viac odťahovala oponu, ktorá je zatiahnutá nad jednotlivými postavami. A ide jej to priam skvele. Šokovaných výkrikov: „ČOŽE?“ som si pri tejto knihe užila niekoľko. Napätím a nečakanými odhaleniami sa kniha priam hemžila, niekedy bolo priam nemožné odložiť ju, niekedy som mala chuť hodiť ju do kúta, keď som čítala, čo jednotlivé postavy robia (áno, Kaz, hovorím o tebe!). Navyše, čo bolo Ďalším veľkým plus, chémia medzi postavami tu fungovala priam dokonale. Maximálne som si to celé užila.

Keby som svoje pocity mala stručne zhrnúť, spravila by som to asi takto: Pri čítaní tejto knihy som zažila presne ten pocit, keď knihu nedokážete pustiť z ruky, pretože musíte vedieť, čo sa stane ďalej, no zároveň ju nechcete dočítať, pretože nechcete, aby príbeh skončil. Vrania šestka je kniha, ktorú budete s radosťou čítať hlboko do noci a bude vám úplne jedno, že na druhý deň musíte skoro vstávať. Proste uau. Super príbeh plný napätia a zvratov, úžasné postavy, ktoré som si zamilovala všetky do jednej a najmä ten malý zmrd Kaz Brekker, ktorý je taký prešpekulovaný, až nad ním človek len krúti hlavou a zároveň by ho najradšej vybozkával. Potrebujem pokračovanie!