Deadpool: Deadpool versus S.H.I.E.L.D.

Autor/ka: Brian Posehn a Gerry Duggan:
Názov diela: Deadpool 4: Deadpool versus S.H.I.E.L.D.
Séria: Deadpool
E-shop: Crew.inshop.cz

Oblíbený hrdina s prořízlou pusou a minimem slušného chování se již po čtvrté vrací, a to opět v péči nakladatelství Crew. Jestli jste mysleli, že tomuhle pošahanému žoldákovi někdy dojde dech, tak se pletete, protože i napočtvrté nás čeká jízda do pekla a zpět.

Začínáme v minulosti, jak bývá z předchozích komiksů zvykem. Dostaneme se do doby, kdy se Deadpool procházel v čase a nějak se to zvrhlo, pak se od dovolené dopracujeme až k otázkám celého vesmíru a divnému mimozemskému dítěti.

Po této krátké epizodce už nás čekají zase staří známí. Děj naváže na předchozí díl a po hlavě se vrhneme do pokračování problému mrtvé agentky Prestonové, která je nedobrovolně uvězněná v Deadpoolovi. Ačkoliv se všichni usilovně snaží dostat Prestonovou zpátky mezi živé tím, že jí najdou nové tělo, Deadpool by nebyl Deadpool, kdyby se v mezičase alespoň nezapletl do nějaké té šlamastyky. Tentokrát je největším problémem samotný S.H.I.E.L.D. tedy komiksovým fanouškům dobře známá organizace dohlížející na mír a pořádek. Nicméně všude se najde nějaký ten zrádce a křivák a Deadpool nemá takové lidi rád. Už z principu. A když mu k tomu dluží peníze, tak je to jasný argument, proč se s nimi vypořádat.

Čtvrtý díl Deadpoola se nese ve znamení akce, drsnými scénami se tu nešetří. Tempo je vražedné, nechybí intriky, podrazy, vrazi, a když na to přijde i sem tam nějaké hrdinství a šťastné chvilky. Vtipy a hlášky se střídají se souboji a zároveň nechybí psychologie a rozpracované charaktery. Můžeme skvěle sledovat průběh Deadpoolova šílenství, jeho rány z minulosti zaobalené v tvrďáckém kabátě. Postava už do předchozích dílů dostává nový rozměr po emoční stránce a celý vývoj Deadpoolovy osobnosti je opravdu zajímavý. Scénáristicky opět funguje osvědčená dvojka Gerry Duggan a Brian Posehn zatímco kresbu mají na starost tradičně Scott Koblish a Mike Hawthorne, kteří se vskutku vyřádili.

Dá se říct, že v tomto dílu si každý najde to své, nejlépe, že dostanete celý kompletní servis se vším všudy. O tom, že by téhle sérii docházel dech, se nedá ani mluvit. Autoři dokáží zatím stále udržet vysokou laťku, bavit i zaujmout. A zároveň perfektně navnadit na další díl.

Pre Fantasy-svet.sk recenziu napísal: Petra Slováková