Karolina Francová: Ve stínu rudé věže

Autor/ka: Karolina Francová
Názov diela: Ve stínu rudé věže
Séria: Purpurová noc
Vydavateľstvo: Brokilon
E-shop: Brokilon.cz

Co mají společného ředitelka mateřské školky Klára, barová zpěvačka Markéta, nájemný strážce Nataniel Skalický a mladík Jan? Všichni žijí ve stínu rudé věže, v níž vládne temný mág, jenž dlí na trůně země české, kde se snoubí magie s mocí.

Píše se rok 2025 a Česká republika je jedinou zemí na světě, v níž vládne magie. Tu před několika lety v klínu Jizerských hor probudil Radek Rener. Druhdy obyčejný nadšenec do přírodní magie, jichž chodí po světě stovky, nyní po pár letech od Purpurové noci, kdy to všechno začalo, temný mág disponující takřka neomezenou mocí. Česká republika se díky němu a jeho ochranným zakletím stala respektovanou, prosperující a silnou zemí. Přesto ne všichni jsou s tímto stavem věcí spokojeni.

Každý, kdo četl nějakou knihu Karoliny Francové ví, že její nejsilnější stránkou jsou vztahy. Například takový Konstantynův efekt. Ačkoli je ryzí space operou, je především komorním dramatem několika málo postav, zasazeným do zajímavého prostředí.

Nejinak je tomu ve Stínu rudé věže. Ve světě, kde vládne magie, autorka spřádá příběh pěti postav, které jsou navzájem velice pevně propojeny. Ať už je to Nataniel Skalický, jenž přijel do hlavního města republiky provždy zničit magii, Jan Rener, který se touží vymanit z vlivu svého otce, či Klára která se chce zbavit opravdu hnusné kletby, jenž jí ztrpčuje život, případně její přítelkyně Markéta. Všichni jsou pod vlivem temného mága. Navíc má každý z nich i své tajné cíle, a ne každý je tím, kým se na první pohled zdá.

Karolina Francová žije v Liberci, a ačkoli město samo nehraje v příběhu tak velkou roli, jak jsem očekával, myslím, že zasazení děje do podještědí a Jizerských hor bylo dobrým nápadem. Vlastně celé pojetí magie je originální a zasazení příběhu do českých reálií dodává celé věci na autentičnosti. Postavy rozhodně nejsou černobílé a každá je něčím originální. Díky flashbackům je více méně vysvětleno vše, co dovedlo hrdiny příběhu tam, kde je čtenář zastihl poprvé a těch tři sta stran díky dějovým zvratům uteče jako voda. Navíc je příběh rozehrán tak, že se člověk prostě nemůže dočkat druhého dílu. Kdo však čeká epické bitvy, šermířské souboje či dračí letecké bitvy bude zklamán.

Purpurová věž nabízí komorní příběh, který staví především na vztazích a interakci několika málo postav v zajímavém a atraktivním prostředí. Jako první díl trilogie to rozhodně není málo a já jsem opravdu zvědav jakým směrem se Karolina Francová a její hrdinové vydají dál.

Ďakujeme vydavateľstvu Brokilon za poskytnutý recenzný výtlačok.