Batman: Můj temný princ

Autor/ka: Enrico Marini
Názov diela: Batman: Můj temný princ
Séria: Batman
E-shop: Crew.inshop.cz

Pracoval jsem na svém komiksu Eagles of Rome, když tu mi na dveře zaklepal Batman. Vlastně ke mně vletěl zavřeným oknem, jak to mívá ve zvyku, když pospíchá. Pohlédl na mě a řekl: „Enrico, chci, abys napsal a nakreslil komiks o mně.“ A tak sa zrodil Batman: Můj temný princ.

Dvaja najväčší sokovia – Bruce Wayne ako Batman a psychopatický kriminálnik Joker. A medzi nimi, prekvapivo, malé dievča. Dievčatko, na ktoré si robí Joker zálusk a neváha tak vyprovokovať Batmana k divokej akcii. Veď je dosť možné, že pôjde o dcéru Bruceho Wayna! Získať ju z Jokerových pazúrov ale nebude jednoduché. Bruce musí získať drahý šperk, modrý diamant v podobe mačacej hlavy z dražby. Na ten si ale robí zálusk ešte niekto, komu by mačacia symbolika náramne sadla...

Batman by mal navštevovať viac európskych talentovaných tvorcov. Za takmer osemdesiat rokov svojej histórie sa netopierí muž z DC univerza do Európy ani raz poriadne nepozrel. Niežeby na Batmanovi predtým nepracovali nejakí Európania, ale je to až Talian Enrico Manini, ktorý dostal tú česť pracovať na Batmanovi od začiatku do konca sám ako scenárista aj ilustrátor.

Hrdina, ktorého pozná každý, to je Batman. Dal by sa prirovnať súčasne k vlajkovej lodi DC, kde postupne nahradil Supermana a teraz sa teší svojej popularite viac ako kedykoľvek predtým. Manini k Batmanovi pristúpil svojsky, ale stále sa drží zavedeného štandardu. Poteší nás tu prítomnosť Catwoman, chýbať nebude ani Harley Quinn. Batmobil aj Batmanov oblek sa dočkali mierneho redizajnu, ktorý im úprimne veľmi sekne. Joker si taktiež dá záležať na trochu odlišnom mejkape, ako sme naň zvyknutí. Stvárnenie Jokera sa mi práve v Enricovom podaní páči zatiaľ najviac.

Najväčším lákadlom celého komiksu je ale nepochybne autorova krásna kresba. Výborne využitý je aj svetelný smog veľkého mesta. Niečo, čo mi u iných Batmanových kúskoch často chýba, stačí sa pozrieť napríklad v Prahe na oblohu, bude mať oranžový nádych a veľa hviezd neuvidíte, kam sa hrabe tmavá modrá a čierna noc pri toľkých lampách! Gotham konečne dostal tie správne farby. Hru svetla a atmosféru autor zvláda na jednotku. Umiestnenie panelov je tiež dobre zvládnuté, takže sa celému komiksovému spracovaniu vlastne nedá čo vytknúť. Jednoducho je z neho cítiť, že autor vie, čo robí a svoje skúsenosti nabral v mnohých iných komiksových projektoch.

Nakladateľstvo CREW nás potešilo rovno obomi knihami v jednom krásnom zväzku. Kniha je väčšieho formátu s tvrdými doskami a kartónovou väzbou. Prekladu sa ujal Petr Zekl, ktorý pracoval aj na iných Batmanových komiksoch (je to napríklad séria Detective Comics alebo Znovuzrození hrdinů DC). Komiks vyšiel 15. septembra, kedy je, to ma podržte, Batman Day! Áno, Batman má svoj sviatok. A každý rok na tento deň môžete očakávať rôzne zľavy na produkty s týmto hrdinom a iné rôzne promo akcie. A CREW vydavateľstvo sa rozhodlo rozšupnúť. Len pár mesiacov po vydaní druhého zväzku v originálnom jazyku vyšiel Můj temný princ v češtine.

Kniha je výborným čítaním aj pre komiksov neznalých. Videli ste filmy, ale komiksy vás doteraz nelákali? Sú všetky tie série príliš dlhé alebo neprehľadné? Touto knižkou nič nepokazíte. Práve naopak. Je to svojsky pojatý Batman s výborným scenárom a nádhernou kresbou. S týmto temným princom sa určite radi zoznámite.

Pre Fantasy-svet.sk recenziu napísal: Youko Akira